ترم سوم-درس اول-آپشن

اکنون که معامله گران آپشن متوجه شدند چه عوامل روی قیمت یک اختیار معامله موثر است می توانند با ابزارهای اندازه گیری ریسک پرتفو آپشن خود یا همان یونانی ها که می توان ان ها را ضرایب پوشش ریسک نیز نامید روبه رو شوند. با توجه به وجود اهرم در آپشن ها، معامله گران با ریسک مضاعفی روبه رو هستند. خریداران ممکن است تمام پول خود را در یک معامله از دست دهند و فروشنده آپشن ممکن است دچار زیانی خیلی خیلی بیشتر از پول خود در بازار شود! به همین دلیل اکیدا توصیه می شود هر معامله گری وارد این بازار نشود.

گریکس آپشن یا یونانی ها در اختیار معامله برای آشنایی معامله گران با مجموعه ای از ریسک فاکتورهای سبد یا پرتفولیو طراحی شده اند. در این بخش با برخی ازین نمادها و نحوه محاسبه آنها همچنین کاربرد آن ها آشنا می شوید. دلیل نامگذاری این اسم این است که هرکدام از این عوامل با یک حرف یونانی نمایش داده می شود.

تمرینات

  • در سایت https://tse.ir/calculators/option_valuation/ ماشین حساب ارزش گذاری آپشن را انتخاب کنید. در تب سوم ( ضرایب پوشش ریسک) یک قراداد انتخاب و فیلدهای مختلف را بر اساس دروس قبل پر کنید و دکمه محاسبه را بزنید. در نتایج حاصل پنج یونانی را می بینید. در باره آنها در اینترنت سرچ کنید سپس هربار جداگانه قیمت دارایی پایه، زمان تا سررسید، نوسان پذیری را دوبرابر کنید و مجددا نتایج را با نتایج اول مقایسه کنید. به نظر شما کدام عامل ها بیشترین تاثیر را از هرکدام از این تغییرات گرفتند و چقدر؟
salmanya ۲ آذر, ۱۴۰۲ ۰ آموزشهای رایگان آپشن

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.