با بازار مشتقه کنترل ریسک کنید

با بازار مشتقه کنترل ریسک کنید

تلاطم و نوسانات بازار سرمایه در سال گذشته باعث زیان بسیاری از کاربران این بازار شد، که موجب خروج آنها از این بازار پرسود و اما پرریسک گردید. همانطور که طراحی که پلن ساختمانی نیازمند دانش و تخصص می باشد، طراحی پلن معاملاتی و معامله در بازار سرمایه نیز نیازمند دانش و اطلاعات قبلی است و نمی توان بدون علم یک معامله گر خوب بود و سود منطقی دریافت نمود و اما اطلاع از ابزارهای مختلف بازار سرمایه می تواند به ما در کنترل ریسک این بازار کمک نماید. در ادامه به سخنان جناب آقای دکتر سلمان یزدانی متخصص بازار مشتقه در اکو ایران راجع به ابزار بازار مشتقه برای کنترل ریسک می پردازیم.

بازار مشتقه بازار جالب و هیجان انگیزی است که با اطلاع از ابزارها و روشهای معامله سودهای خوبی از آن گرفت اگر به این مبحث علاقمند هستید مقاله چگونه از بازار مشتقه سود بگیریم را از دست ندهسد.

▫️شاید چند وقت پیش، اگر صحبت از بازار سرمایه می شد، همه توجه ها به معاملات نقد سهام معطوف بود و به جز اندکی از فعالان این بازار که دستی هم بر آتش معاملات آتی سکه در بورس کالا داشتند، آشنایی چندانی با ظرفیت های بالقوه معاملات آتی و اختیارها وجود نداشت. با این حال زمان گذشت و کم کم نوبت به تنوع در بازارهای بازار سرمایه بیشتر شد. ابتدا ابزارهایی در بازار کالایی استفاده شد و بعد هم قطار استفاده از مشتقه به بورس تهران رسید.

▫️حالا با گذشت چند سال به نظر می رسد که معاملات این بازار به سطح قابل قبولی رسیده و از یک بازار نوپا رفته رفته به یک بازار بالغ رسیده ایم. در همین خصوص سلمان یزدانی، کارشناس بازار مشتقه به اکوایران گفته: به نظر می رسد که در بازار مشتقه از دوره طفولیت گذر کرده ایم.

▫️وی افزود: بازار مشتقه برای کنترل ریسک به وجود آمده است. اما معرفی نادرست آن سبب شده تا پر ریسک شناخته شود. یزدانی ادامه داد: اگر شخصی دارایی پایه را داشته باشد با خرید مشتقه آن می تواند ریسک خود را کنترل کند.

اگر علاقمند به معامله در بازار سرمایه هستید دیدن ویدئو زیر را از دست ندهید.


دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.