چگونه از بازار مشتقه سود بگیریم؟

چگونه از بازار مشتقه سود بگیریم؟

چگونه از بازار مشتقه سود بگیریم؟

سلمان یزدانی، مدیر ابزارهای مشتقه کارگزاری پیشرو، سیاه و سفید ممنوعیت صندوق‌های درآمد ثابت در بازار اختیار را مورد ارزیابی قرار داد.

فردای اقتصاد: سلمان یزدانی، مدیر ابزارهای مشتقه کارگزاری پیشرو با حضور در استودیوی فردای اقتصاد به بررسی آخرین وضعیت بازار آپشن پرداخت و گفت: سرمایه‌گذاران باید از استراتژی پوششی بهره ببرند. ساده‎‌ترین حالت این استراتژی این است که سهام خریداری شود و در کنار آن اختیار خرید را فروخته شود. این مهم دارای ۲ حالت است.  در صورتی که بازار افت کرد، هر چند سهام وارد زیان می شود اما پولی که بابت پرمیوم دریافت شده است طبعا بخشی از زیان را جبران می کند. در شرایطی که بازار رشد کرد، درست است که سهام را می‌فروشید اما اگر روی بهره دریافتی مدیریت اعمال شود طبعا سبد بیشتر از شاخص بازدهی کسب خواهد کرد. به شرطی که استراتژی پوششی کوتاه‌مدت سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شود.

این کارشناس بازار با نگاهی کلی به شرایط بازار در دنیا عنوان کرد: در دنیا صندوق‌هایی با استراتژی پوششی وجود دارد. این نوع استراتژی به حد زیادی ارزشمند است به طوری که توصیه می‌شود افرادی که تازه‌وارد هستند با چنین استراتژی کار خود را شروع کنند. بهره‌بردای از استراتژی پوششی نیز در جای خود می‌تواند به تقویت بازار سهام بیانجامد. به طور کلی سهام و اختیار مکمل یکدیگر هستند.

یزدانی در خصوص ابلاغیه اخیر سازمان بورس گفت: صندوق درآمد ثابت نباید وارد چنین بازی شود چرا که این صندوق ابزاری کم‌ریسک است، هر چند صندوق استراتژی پوششی هم کم‌ریسک بوده اما بدون ریسک هم نیست. در شرایطی همانند رویداد ۱۳۹۹ ریسک این صندوق به شدت بالاست. در چنین شرایطی این صندوق می‌تواند کل دارایی سهامدار را هم به نصف تقلیل دهد.

وی افزود: تصور کنید صندوقی که ۱۵درصد استراتژی پوششی دارد، در صورتی که ۷درصد آن از بین برود زیانی را به جامعه سرمایه‌گذار تحمیل می‌کند که ممکن است اعتماد سهامداران به صندوق درآمد ثابت هم خدشه‌دار شود.

این تحلیلگر بازار خاطرنشان کرد: سازمان را به عنوان ناظر بازار باید درک کرد اما همچنان نقد به نحوه اجرا وارد است.بخشنامه سازمان بورس بازار را شوکه کرد. راهکار چیست؟ در فرصت ۶ ماهه به همان دارندگان صندوق‌های درآمد ثابت اجازه تاسیس صندوق استراتژی پوششی داده شود، تا در ادامه بخشی از منابع از صندوق درآمد ثابت جدا گردد.

در برنامه امروز بورسان امیرعباس کریم‌زاده کارشناس بازار سرمایه در خصوص ابلاغیه اخیر تغییر نرخ دلار پایه محصولات پالایشی و پتروشیمی از ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان به محدوده ۳۸ هزار تومان و سلمان یزدانی مدیر ابزارهای مشتقه کارگزاری پیشرو به واکاوی ابلاغیه‌های اخیر در حوزه آپشن پرداختند.

ریسک یکی ازشروط حضور در هر بازاری است، حال میزان ریسک در بازارهای مختلف می تواند متفاوت باشد و همچنین می توان با سیاستهای معاملاتی متعدد این ریسک ها را کنترل نمود، به علاقمندان معامله در بازارهای سرمایه خواندن و دیدن ویدئو با بازار مشتقه ریسک را کنترل کنیم را توصیه می کنیم.

جهت شنیدن تحلیل های جناب آقای دکتر سلمان یزدانی راجع به سود گرفتن از بازار مشتقه ویدئو زیر را از دست ندهید. در این ویدئو بطور کامل موضوع تحلیل می گردد.

salmanya ۱۵ تیر, ۱۴۰۲ ۰ آپشن، اخبار، استراتژی معاملاتی

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.